Тренінг з елементами методики кола «Розвиток умінь безконфліктного спілкування. Роль педагога в процесі миробудування»

 Кожного дня ми спілкуємось з людьми і кожного дня ми вступаємо з ними в конфлікти. Іноді ці конфлікти зовсім незначні – дрібна сварка через розбиту чашку, а іноді настільки сильні і значні, що змушують нас переосмислити мало не все життя. Чому ми конфліктуємо? Що до цього призводить? А можна взагалі жити без конфліктів?


А що власне таке конфлікт? Конфлікт – це зустріч різних точок зору, різних інтересів, різних думок. Ключове слово тут – різні. Люди, хоч часто схожі між собою, все ж є неоднаковими – кожен має свої думки і своє уявлення про світ. Всі ми навіть мислимо по-різному. Саме завдяки таким цікавим явищам, які відбуваються у нашій голові і стаються конфлікти.

Під час конфлікту (сварки, суперечки) відбувається такий собі “двобій” інтересів. Кожен наполягає на своєму, кожен вважає, що саме його думка, погляд, уявлення є правильним. Здається, що така ситуація немає вирішення, але якби насправді було так, то людству довелось б ой як несолодко!

Добре, що кожен конфлікт можна вирішити. Є різні варіанти вирішення конфліктів – намагатися зрозуміти іншу людину, дійти компромісу, згоди, під час яких кожен чимось поступиться, припинити суперечку, залишившись стояти на своєму. Іноді конфлікт завершується сам собою, через те, що перестає існувати його об’єкт. Наприклад, дві дівчини посперечались через колір сукні, яку кожна з них бачила на вітрині одного магазину. Але виявилось, що в різні дні продавчині виставляли на вітрину різні плаття. Конфлікт, як і будь-що в цьому світі, має початок і кінець. А його тривалість залежить лише від людей.

Чи можемо ми взагалі жити без конфліктів? Відповідь проста і лаконічна – ні. Всі люди різні і дивляться на світ кожен по-своєму, тому конфлікти ставатимуться завжди. Говорять, що конфліктів немає там, де немає людських стосунків. І це, мабуть, правда. Бо через байдужість (яка існує там, де немає стосунків) не може статися конфлікту. Він відбувається лише через інтерес, зацікавлення.

Крім того, конфлікти – це не завжди погано. Саме в конфліктах ми краще пізнаємо один одного, кращі і гірші сторони. Головне – вміти правильно завершити конфлікт.
В спеціалізованій загальноосвітній школі I-III ступенів 14 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області практичним психологом було проведено тренінг з елементами методики Кола: "Розвиток умінь безконфліктно спілкування.Роль педагога в процесі миробудування", мета якого: розвивати навички безконфліктного спілкування та вміння конструктивного вирішення конфліктів; виховувати толерантне ставлення до інших, емпатію, уміння слухати і чути. Під час заняття були вирішені такі основні питання:
1. Поняття конфлікту: причини, етапи
2.Способи вирішення конфлікту, вихід на спільні інтереси.
3.Дії під час конфлікту й особливості поведінки конфліктуючих сторін.
4. Форми вирішення конфлікту:
-поняття медіації
-коло порозуміння




Немає коментарів:

Дописати коментар