Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?»

 Техніки самодопомоги

Техніка самодопомоги

Аптечка психологічної самодопомоги

Аптечка

https://www.facebook.com/watch/?v=1504978093658913

https://youtu.be/9Ih0-no_PR8

https://fb.watch/ndhoS9Dq1g/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0g9GPxxUXGydgTHh35dcqWNUrgEp4hjjgXnR5KNyeq3a78bhLxai1GWeb31ECkiKAl&id=100090659411795

https://fb.watch/ndhs4L_bBU/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02jT9Ueb1H9f9oFZboYQXP79Mfdij5o3VoRXrE3z4fMG1wMBQLHG7qsznLgy84B2jDl&id=100090659411795

https://fb.watch/ndhwZavkck/


ВСЕУКРАЇНСЬКА ПРОГРАМА МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ'Я "ТИ ЯК?"

" Добути і зберегти своє здоров'я може тільки сама людина" ( М.Амосов) 
10 жовтня -Всесвітній день ментального здоров'я.
Ментальне здоров'я -це стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, при якому людина може реалізувати власні здібності, протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати і робити внесок у суспільне життя.
В Комунальному закладі " Ліцей"Лінгвістичний" Кропивницької міської ради" було організовано ряд заходів для учасників освітнього процесу.
Шкільний парламент під керівництвом практичного психолога та педагога організатора організували: -Інтерв'ю, щодо обізнаності людей з питання "Ментальне здоров'я", мета якого :сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров’я.
- Майстер-клас "Склади тарілку харчування для підтримки та збереження свого ментального здоров'я", мета якого – створити атмосферу довіри та комфорту, обговорити з учнями їхні емоції та переживання,надати їм інформацію про ментальне здоров’я та способи його підтримки, поглиблювати знання про важливі.
-Ранкова зустріч "Обери привітання та створи свій настрій на весь день", мета якого: допомогти відчути себе важливим членом колективу, створити спокійний та розважливий настрій на весь день.
-Учнями 1-4 класів під керівництвом практичного психолога було організовано виставку малюнків " Ментальне здоров'я мати, повік горя не знати", мета якої:ознайомте учнів з поняттям «ментальне здоров’я», навчити адаптуватися до дискомфортних ситуацій.
-У межах ініціативи Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом із громадською організацією «Рух Олександра Педана «JuniorS» учні шкільного парламенту провели флешмоб «Руханка сили» для підтримки ментального здоров’я дорослих та дітей.
- Практичним психологом для учнів 7 - Б класу було проведено квест - гру: " Ментальне здоров'я - запорука щасливого життя" ,мета якого:формувати у здобувачів освіти знання, вміння, навички, спрямовані на збереження, зміцнення, розвиток ментального здоров’я;сприяти визначенню та усвідомленню факторів, що впливають на психічне здоров’я та сприяти формуванню позитивного ставлення до життя та власного здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя, формувати навики збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу. Виховувати цілеспрямовану здорову особистість.

#Всеукраїнська_програма_ Ментального_Здоров'я 
#Комунальний заклад _"Ліцей_"Лінгвістичний"_Кропивницької_міської_ради"
#Освітній_простір_Кіровоградщини


Безсоння. Практичні поради

#uamh_практичне #uamh_освітній

👆Якість сну та психічне здоров’я нерозривно пов’язані та впливають одне на одного. Поганий сон може значно впливати на самопочуття, емоції та настрій.

👀Які проблеми зі сном турбують найчастіше? 

 • важко засинати 
 • ви прокидаєтеся вночі чи раніше, ніж хотілося б 
 • тривога та нав’язливі думки перед сном, відчуття напруги
 • важко прокидатися або вставати з ліжка
 • після сну ви відчуваєте втому чи сонливість, не відчуваєте, що відпочили
 • ви спите більше, ніж зазвичай

Що робити, аби спати краще?

Важливо! проблема зі сном може бути глибшою, ніж здається: якщо ви прокидаєтеся посеред ночі або відчуваєте тривогу перед сном - зверніться до психолога та знайдіть причину занепокоєння

Як допомогти собі покращити якість сну? 

✔️переконайтеся, що ваша спальня чиста, постільна білизна свіжа, а кімната провітрена
✔️сформуйте рутину перед сном: прогулянка за годину, йога чи розтяжка, теплий напій без кофеїну, душ чи ванна, читання книги тощо
✔️постарайтеся розслабитися перед сном, не лягайте спати з напругою, не “несіть в ліжко” тривоги та переживання прожитого дня. для розслаблення спробуйте дихальні вправи, самомасаж чи вправи для тіла - знайдіть підходящий комплекс релаксації для себе
✔️стежте за тим, що впливає на ваш сон, можна спробувати записувати це в нотатки чи щоденник: час засинання, активність до сну, рівень стресу протягом дня тощо
✔️зробіть ваше місце для сну більш комфортним: вам подобається обіймати велику подушку під час сну? чи дивитися на гарний нічник? вам подобаються рослини чи запах хвойного лісу? спробуйте облаштувати ваш простір для сну під вас
✔️перед сном приглушіть світло в кімнаті, за можливості вимкніть верхнє освітлення та залиште горіти лампу/торшер. також постарайтеся не користуватися телефоном перед сном
✔️спробуйте дотримуватися принципів здорового способу життя: збалансована дієта, фізичне навантаження, проводьте час на свіжому повітрі (так, навіть коли холодно) 

Стежте за своїм сном та піклуйтеся про своє благополуччя :) 

Якщо вам було б цікаво послухати більше про сон та отримати практичні поради від психотерапевта— переходьте у наш інстаграм та голосуйте під останнім дописом 🫂


Концентрація уваги: чому я не можу зосередитися і як собі допомогти? 🫤

#uamh_освітній #uamh_практичне 

Які можуть бути причини порушення концентрації уваги: 

 • Біологічні: хвороби/ушкодження головного мозку, стан здоров’я (синдроми як СДУГ) тощо;
 • Інформаційне перевантаження: одночасне виконання декількох завдань, гормання соц мереж в процесі роботи, паралельні розмови тощо;
 • Ви втомилися чи недостатньо спите 
 • Тривога, хвилювання;
 • Недостатня мотивація виконати завдання;
 • Об’єктивний зовнішній дискомфорт: шум, незручне робоче місце, відчуття голоду, застуда тощо;
 • Нецікава діяльність. 

Як собі допомогти?🎈

✔️З’ясуйте, для чого ви це робите: чим корисна робота та чому її потрібно виконати;

✔️Зробіть робоче місце комфортним: провітріть кімнату, приберіть на столі, аби вам було зручно;

✔️Створіть список справ та переходьте до наступної, коли попередня завершена, розбивайте великі завдання на менші та виконуйте їх поступово;

✔️Установлюйте чіткі проміжки часу, коли ви працюєте; спробуйте працювати за принципом 25 хв інтенсивної роботи - 5-10 хв перерви до 4 повторення, потім робимо перерву на 15-30 хв; 

✔️Коли завдання виконано, зробіть позначку в планері чи подумки, це допомагає відчувати, що робочий процес рухається;

✔️Розберіться, чому вам нецікава робота і працюйте з причиною: можливо, ви витрачаєте час марно або ж вам необхідний відпочинок: важливо моніторити свій стан та рефлексувати, чому робота не приносить вам задоволення і ви не можете на ній зосередитися;

✔️Якщо ви розумієте, що поради вище вам не допомагають, зверніться до психолога чи сімейного лікаря, аби пройти обстеження та встановити причину браку концентрації уваги. 

Для створення допису були використані матеріали подкасту “Психотерапевтична п'ятихвилинкаКонцентрація уваги: перешкоди й помічники”, що доступний за посиланнями: лінк лінк

Також радимо прослухати подкасти про те, чому важко взятися за роботу: 

 • Прокрастинація - Психотерапевтична п'ятихвилинка
 лінк Apple Podcasts
 лінк Google Podcasts

 • Бо любов – Прокрастинація та мотивація на Radio SKOVORODA від Володимира Станчишина
лінк Apple Podcasts

 • Прокрастинація -Блог психотерапевтки Мар'яни Франко
лінк Apple Podcasts
лінк Google Podcasts

Команда UA Mental Help 🌿

Психосоматичні прояви тривоги: на що слід звернути увагу та як допомогти собі 🌿

#uamh_практичне #uamh_освітній

☝️ТІЛЕСНІ ПРОЯВИ ТРИВОГИ:
відчуття здуття у шлунку
легке запаморочення або головний біль
мурашки по тілу
відчуття неспокою або неможливість всидіти на місці
головний біль, біль у спині або інші болі
прискорене дихання
прискорене, стукаюче або нерегулярне серцебиття
пітливість або припливи жару
проблеми зі сном
скрегіт зубами, особливо вночі
нудота (погане самопочуття)
частіші або рідші позиви до туалету
зміни статевого потягу
панічні атаки.

☝️ЯК СОБІ ДОПОМОГТИ:
Поговоріть з тими, кому довіряєте про те, що вас тривожить 
Виділіть певний час та подумайте про те, що вас тривожить, аби впевнитися, що ви не забули про це згадати; зберігайте ці “тривоги” в спеціальному місці - їх можна виписати в зошит чи на папірці та покласти у спеціальну скриньку/банку
Правило 3 компонентів здорового способу життя: висипайтеся, вживайте корисну їжу та приділяйте час фізичному навантаженню 
Спробуйте дихальні вправи: дихання “по квадрату”, “квітка-свічка” тощо 
Ведіть щоденник: пишіть про свої емоції, стан чи використовуйте записник, коли стає тривожно 
Спробуйте групову терапію за принципом “рівний рівному”, обговорення спільного досвіду в групі допомагає отримати підтримку і не лишатися з проблемою на самоті
Індвідуальна психотерапія також може бути ефективним методом роботи з тривогою 
Заняття йогою, медитацією чи масаж можуть допомагати боротися із надмірною тривожністю 

Якщо ви відчуваєте, що тривожність псує якість вашого життя - звертайтеся за психологічною допомогою на нашому сайті

Команда UA Mental Help🤍


ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ ТА ДОПОМОГТИ ГОВОРИТИ ЇЙ ПРО СВОЇ ПОЧУТТЯ?👦🫶

#uamh_освітній #uamh_освітній

Сьогодні розберемо, як правильно спілкуватися з дитиною, під час не легких розмов👇

1. Не  кажіть “не треба зараз плакати”/ “нам необов’язквово про це говорити” коли дитина говорить про важкі для неї речі. Так вона подумає, що ми не хочемо слухати і про деякі речі не можна згадувати. Проте для переживання емоцій ми не маємо уникати спогадів, а вільно про них говорити в колі людей, яким довіряємо;

2. Валідація почуттів: “це, мабуть, дуже складно”/”ти розповідаєш мені справді сумні/складні/важливі речі”- дитина має відчувати, що ми чуємо, ставимося серйозно і визнаємо складність ситуації;

3. “Я розумію, що ти зараз злишся/сумуєш/нервуєш, давай подумаємо, що можна зробити в цій ситуації” замість “не плач/витри сльози/перестань/не ображайся” чи крики на дитину - сприяємо тому, аби дитина відчула комфорт і легше йшла на контакт;

4. Якщо дитині некомфортно говорити про свої почуття і вона не хоче цього - не випитуйте. Просто посидьте поруч, потримайте за руку чи обійміть, дайте дитині час та не квапте її, вона говоритиме, коли буде готова;

5. “Ти зараз робиш щось погане/вчиняєш не дуже добре” замість “Ти поганий/злий/дурний” тощо - не навішуйте на дитину ярликів, так вона відчуватиме провину та може відсторонитися. Важливо спокійно вказати на проблемну ситуацію та вирішити її, а не ситуативно загнати дитину у емоційно важкий стан, аби вона перестала щось робити.

👇ПАМʼЯТАЙТЕ:

Діти - окремі особистості, яких потрібно поважати, пам’ятаймо про це❤️

Також, наша команда підготувала рілс, тож будемо вдячні за його поширення в інстаграм




Як екологічно виражати свою думку в розмові з іншою людиною?








САМОПОВАГА ТА ВМІННЯ КАЗАТИ "НІ!"







Немає коментарів:

Дописати коментар