Профорієнтаційна
робота з учнями – один із головних аспектів виховної роботи, спрямованої на
підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у
суспільстві. У школі профорієнтаційну роботу з учнями проводять класні керівники,
вихователі, бібліотекарі, педагоги-організатори, керівники гуртків у
позакласний час. Така робота
організовується з урахуванням
вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів (вихованців), їхніх нахилів, інтересів,
задатків та готовності до певних
видів діяльності й рівня
сформованості учнівського колективу.
Профорієнтація – це довготривалий, до певної міри незворотній
процес оволодіння особистістю тою чи іншою професією. Психолог забезпечує організацію профдіагностики –
важливого способу глибинної оцінки і самооцінки особистості, прогнозування
стану нахилів і поведінки, засобу професійного вибору і відбору.
Професійна консультація - являє собою сукупність організованих і
обґрунтованих дій, основною метою яких є виявлення індивідуально-психологічних
і психофізіологічних особливостей особи, що вибирає відповідну професію. Такі
дії найбільш ефективні у тих випадках, якщо вони організовані з врахуванням
вікових і освітніх рівнів і якщо до цих дій залучені учителі і батьки.
Професійна інформація являє собою процес ознайомлення відповідного контингенту учнів з конкретними професіями і спеціальностями, з вимогами, які ставляться до людини, що прагне отримати відповідну професію. Одночасно іде ознайомлення з закладами, де можна одержати дану спеціальність і місцями можливого працевлаштування. Основна мета цієї роботи - створення необхідної інформаційної основи для підготовки кожного учня до свідомого вибору певної професійної діяльності.
За допомогою різних профдіагностичних методів профконсультація
визначає і вказує учню важливіші для його майбутньої професіональної діяльності
особливості його особистості і на цій основі дати йому науково обгрунтовані
рекомендації по вибору професії.
Психологом Спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів №14 проводяться заходи з профорієнтації учнів школи, мета яких:ознайомлення учнів з способами вибору професій, інформування про якості, які притаманні людям тих або інших професій, допомога у визначенні своїх інтересів і здібностей.
Немає коментарів:
Дописати коментар